© Layout by Julia E.

PÄIVÄ TALLINNASSA

27 October 2017

Mulla on krooninen matkakuume. Luulis, että reissu ulkomaille vähentäisi matkakuumetta hetkeksi, mutta mulla se yleensä vaan pahentaa oloa. Heti reissun jälkeen tekisi mieli ostaa jo lentoliput seuraavaan paikkaan ja parastahan olisi se, että liput olisi ostettuna jo vaikka kahteen seuraavaan paikkaan. Siinä kohtaa mun mieli lepäisi oikeasti. Mulla oli tosi pitkä tauko matkustamisesta, mutta puolitoista vuotta sitten mä innostuin kaupunkilomista oikein toden teolla. Mun tekisi mieli kokoajan olla menossa johonkin uuteen paikkaan tai sitten mun lemppareihin eli Pietariin ja Pariisiin. Valitettavasti näin opiskelijana budjetti ei sitä salli ja siksi oli tiistaina ihan pakko päästä edes Tallinnaan.

Meillä tuli täyteen maanantaina Waltterin kanssa neljä ja puoli vuotta yhdessä oloa ja päätettiin lähteä juhlistamaan sitä tiistaina Tallinnaan. Ei me sitä oikeastaan varsinaisesti mitenkään juhlistettu, vaan käytiin ihan vaan käppäilemässä kaupunkia ympäri, pari kertaa syömässä ja istuskelemassa kahvilla. Ihme ja kumma mutta mukaan ei reissulta lähtenyt kuin hyvä mieli ja kolme viinipulloa. Eli mentiin todellakin pienellä budjetilla ja siksi jätettiin shoppailu ihan kokonaan pois.

Musta on kiva, että Tallinnaan pääsee niin kätevästi ja kaiken lisäksi vielä halvalla! Vaikka kävelylle ja ulos syömään pääsee ihan täällä Helsingissäkin, niin on se Tallinnaan meno mun mielestä ihan hauskaa vaihtelua. Siellä pystyy nauttimaan ihan eri tavalla yhdessäolosta, sillä kummallakaan ei oo kiirettä mihinkään, kännykässä ei ole nettiä ja näiden asioiden ansiosta pystyy olemaan oikeasti läsnä siinä hetkessä.

IMG_4364 IMG_4516 IMG_4996 IMG_4649 IMG_4425 IMG_4354 IMG_4380 IMG_4563 IMG_4384 IMG_5187 IMG_4417

4 comments:

  1. Ootko harkinnu opiskelijavaihtoon lähtöä? Siinä sais hetkeksi ihan ”pysyvän” matkan vaikka arkeahan siellä muuallakin maailmassa on :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. En oo ees harkinnu! :D Tiiän jotenki, et ei ois oma juttu ollenkaan, kyl mä tarviin aina jonkun matkakaverin mukaan! :D

      Delete
  2. Ootko harkinnu opiskelijavaihtoon lähtöä? siinä sais hetkeksi ihan ”pysyvän” matkan vaikka arkeahan se siellä muuallakin maailmassa on :)

    ReplyDelete
  3. Ihania kuvia ja just tommonen tekeminen ja yhdessä oleminen on ihan parasta <3 pitäis useemmin vaan muistaa jättää ne kännykät ja keskittyä olemaan yhdessä, nykyään kun some kulkee jatkuvasti mukana :)

    Mäkin niin haluisin lähtee oman poikaystävän kans käymään Tallinnassa, ihan just tolleen päiväseltään kun sinne on niin helppo mennä!

    Onnea teille vielä noin monesta yhteisestä hetkestä <3

    ReplyDelete